Moje ID
mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Bankach Spółdzielczych Grupy BPS. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez Internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
- Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
- Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany
- Swój Profil Zaufany zarejestrujesz tutaj: https://pz.gov.pl/pz/index
WAŻNE! Do pozytywnego potwierdzenia rejestracji Profilu Zaufanego przez Bank niezbędne jest posiadanie aktywnego adresu e-mail, telefonu w danych osobowych systemu Banku. Jeżeli nie podano go wcześniej, przed rejestracją profilu należy uzupełnić brakujące informacje w najbliższej placówce Banku.
MojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację danych klienta za pomocą bankowości internetowej. Przekazanie danych każdorazowo wymaga akceptacji. Dzięki mojeID można wygodnie korzystać z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
MojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Możliwości oferowane przez MojeID:
- Potwierdzenie tożsamości
- Logowanie do istniejącego konta
- Autoryzacja operacji
Korzyści:
- Łatwiejszy dostęp.
Proste rejestrowanie się i logowanie u dostawców usług.
- Bezpieczeństwo
Poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
- Użyteczność
Korzystanie z większej liczby usług online lub dostępu do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
- Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne
W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
- Usługi publiczne
Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu). Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych) - e-Commerce
Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu). Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy - Energetyka
Rejestracja wniosku/formularza. Przedłużenie umowy. Dostęp do portalu klienta - Medycyna
Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych. Zakup leków przez internet - Media
Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo. Opłacanie abonamentu - Ubezpieczenia
Sprzedaż polisy przez internet. Odnowienie polisy (Direct)
mojeID w pytaniach i odpowiedziach
1. Co to jest mojeID?
- mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
2. Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
- Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
3. Jaką mam korzyść z używania mojeID?
- Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
- Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
4. Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
- Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
5. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
- Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.
Usługa zostanie uruchomiona - 28 lipca 2021 r